57 år , Danderyd

Välkommen till min blogg! Jag är mamma till fyra pojkar födda mellan åren 1988-2001. Jag är intresserad av allt som rör marknadsföring och försäljning, sociala medier, ledarskap & coaching, pedagogiska frågor, IT, CSR, läs- och skrivsvårigheter och då främst dyslexi då jag har tre barn med dyslexi. Min yngsta son fick diagnosen generell språkstörning som ändrades till verbal dyspraxi vid 6 års ålder och vid 9 års ålder gjordes en dyslexiutredning. Jag visste då ingenting om språkstörning men läs- och skrivsvårigheter, dyslexi kände jag väl till. Då detta har diskuteras på bl a Medborgasskolans ledarskapsutbildningar och inom SSVH och TBV där jag gjort utbildningsuppdrag. Att jag startade bloggen år 2008 berodde på att jag själv var mycket vetgirig och ville lära mig mer om dyslexi och språkstörning och sökte kunskap på nätet. Jag valde sedan att skriva om det i en blogg då jag själv inte kunde hitta ett forum där alla områden från forskning, allt i skolans värld till lusten att lära fanns samlat. På bloggen kan du läsa om lärstilar, inlärning, roligare läxläsning, föreläsningar & kongresser, senaste rönen inom forskningen, litteraturips, filmklipp, vilka rättigheter barn med funktionsnedsättning har gällande anpassning, forskningsrapporter och utredningar och granskningar mm. Det är glädjande att idag år 2014 finns flera källor på nätet att hämta information från. Skicka gärna in tips du vill dela med dig av. Trevlig läsning! Jag har arbetat med IT sedan år 1979 med bl a affärsutveckling, utbildning, webb och hemsidor, försäljning och marknadsföring och som projektledare för införande projekt.Jag är även ICC certifierad coach. Jag har eget företag sedan år 1993 och arbetar som kommunikations- & marknadsansvarig på Pro4u AB sedan år 2008. CRS är en viktig del i mitt arbete, likväl som kompetensutveckling av våra konsulter gällande bade hårda och mjuka värden. Mer om mig... http://www.newfuture.se eller http://www.pro4u.se Jag har även varit invald i Skolinspektionens samråd under tre år. Ett samråd som ger tips till vad som ska granskas när Skolinspektionen gör granskning av skolor inom olika områden, t ex dyslexi.